עיצוב הבית בסגנון פאנג שוואי

אחת מהמטרות של עיצובים לבית היא השגת הרמוניה מושלמת, וזו גם המטרה שעומדת בבסיס תורת הפאנג שוואי. אז איך כדאי לעצב את הסלון ואילו טרנדים מובילים הם הרמוניים במיוחד?

מה כולנו רוצים אם לא להיכנס לבית בסוף יום ארוך ולהרגיש מיד תחושת שלווה שאופפת אותנו מכל עבר? בלי ערבוביה בעיניים, בלגן ואי נוחות כזו או אחרת. את המטרה הזו מנסים להשיג מעצבי פנים רבים, וגם כל מי שעומד בפני פרויקט שיפוץ חדש וחושב על היום שאחרי. המון טרנדים ושלל עיצובים לבית לוקחים את השאיפה הזו בחשבון, אבל איך משיגים אותה בפועל ונהנים ממנה לאורך זמן?

השאלה הזו נמצאת גם בבסיס הפאנג שוואי, תורה סינית שמאמינה שישנה דרך פשוטה להגיע לשלווה ולהרמוניה שאנחנו מחפשים כל כך. כל מה שצריך הוא לעצב את החלל בצורה מסוימת, שתתאים להעדפות שלנו ובמקביל תעזור לנו להרגיש טוב יותר בעזרת מספר בחירות חשובות. אלה כמה מהעקרונות המובילים שלה, שתוכלו ליישם גם אצלכם:

  • בחירה להימנע מעומס – בתקופה שמאופיינת בכל כך הרבה לחצים, פלא שרבים מאיתנו חשים מחנק לאורך היום? כדי להימנע מהתחושה הזו גם בבית, התחילו בסינון ומיון כל מה שלא באמת נחוץ לכם. הסתכלו סביבכם, ונסו להבין אם הפריטים העיצוביים שרכשתם לאורך השנים באמת מקשטים את הסלון ואת חדר השינה שלכם, או שיכול להיות שמדובר בהפרעה בעין שמקשה עליכם להתרווח לאחור ולהירגע.

ריבוי חפצים מקשה על זרימה טבעית, ועלול ליצור תחושות שליליות. וזה עוד לפני שמתייחסים לעובדה שהם פשוט מקשים על המעבר בין אזורי הבית השונים. אז במקום להפוך את הבית שלכם למחסן, הישארו רק עם החפצים שאתם באמת זקוקים להם. 

  • בחירה בצבעים הנכונים – צבעי הקירות, הריהוט ופריטי הנוי שלכם צריכים להתכתב זה עם זה, ומומלץ להעדיף צבעים שמשרים רוגע ולא ערבוביה של גוונים. כחול, אפור ולבן למשל, הם צבעים שהולכים טוב עם הרבה גוונים נוספים, ולכן חביבים על מומחי פאנג שוואי. אחת מהבחירות המובילות עבור קירות בתקופה האחרונה היא גוונים שמעניקים אפקט בטון, לתוצאה גולמית שמקדשת את חוסר השלמות. אם אתם מתחברים אל אפקט בטון, מדובר ברעיון מצוין שמתכתב אף הוא עם הרבה גוונים ויוצר איזון נעים בחלל.
  • בחירה של ריצוף לבית – אל תשכחו גם את הנושא של ריצוף לבית, מכיוון שגם לרצפה שלנו יש משמעות בכל הקשור לפלטת הצבעים. אם אתם חושבים על ריצוף לבית חדש, העדיפו גוונים בהירים יחסית.
  • בחירה בצמחייה – המגורים בעיר סואנת ממש לא מחייבים אתכם להתנתק מהטבע. פאנג שוואי מדבר הרבה על חיבור לטבע ועל יצירת איזונים, ולכן הרבה עיצובים לבית מתייחסים גם לגווני ירוק ומכניסים הבייתה עציצים. כי אם כבר טרנדים, שיהיה ירוק בעיניים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *