החלפת ריצוף: אפשרויות ריצוף לבית

בחירת ריצוף לבית היא אחת מההחלטות המשמעותיות ביותר שאתם הולכים לקבל בפרויקט השיפוץ הקרוב. איך מצליחים לרצף מבלי להתחרט ואילו פרמטרים חשוב לקחת בחשבון?

קרה לכם שנכנסתם אל חלל מסוים ולא הצלחתם להבין למה אתם מתרשמים ממנו? ייתכן מאוד שהסיבה נמצאת מתחת לגובה העיניים שלכם, וליתר דיוק על הרצפה. ריצוף נכון יכול לשנות את כל האווירה בבית, ולשדרג בכמה רמות אפילו דירה ישנה. כך שאם אתם לא מתכננים פרויקט שיפוץ גדול ורוצים לחדש אבל להישאר במסגרת התקציב, ריצוף לבית הוא המקום הנכון להתחיל בו.

בין אם אתם חושבים על ריצוף כל הבית ובין אם על ריצוף חדר אמבטיה, סלון או אזור אחר, התוצאה צפויה להיות בעלת השפעה משמעותית. ומאחר שלא מדובר בעבודה שנעשית לעתים קרובות אלא בכזו שאמורה להישאר אתכם זמן ממושך, ההשפעה גדלה עוד יותר. אז איך עושים את זה נכון? האפשרויות של ריצוף לבית נחלקות לכמה סוגים, בהתאם לחומרים, לצבעים ולתחושה שהם מעבירים. אלה המאפיינים שיעזרו לכם לקבל החלטה:

  • הגוונים – אחידות היא לא תמיד שם המשחק. אתם תמיד יכולים לבחור סוגי ריצוף שונים לכל חלל, למשל ריצוף חדר אמבטיה שיהיה שונה מהריצוף בסלון, אבל מומלץ כמובן שיהיה קו מנחה שיקשר בין כולם. לגבי הגוון, כאן כל האפשרויות פתוחות. זכרו רק שאם אתם הולכים להתפרע עם גוונים עזים, אתם עלולים להגביל את האפשרויות שלכם לריהוט או לצבע הקירות. 

אם אתם מתכננים שיפוץ ברוח הפאנג שוואי, בחנו את רשימת הגוונים ההרמוניים גם לגבי הרצפה שלכם. ההעדפה היא לגוונים בהירים וזורמים, שיתרמו לתחושה החיובית והשלווה בבית. מאחר שאחד מהגוונים המועדפים בפרויקטי שיפוץ ברוח הפאנג שוואי הוא האפרפר, ריצוף דמוי בטון לדוגמה יכול להיות פתרון מצוין. בשנים האחרונות הגוון של בטון נכנס יותר ויותר אל עיצוב הפנים הביתי, ולא רק אל הקירות. כך שאם אתם מעוניינים בכיוון טרנדי, הרמוני וכזה שלא יימאס עליכם – ריצוף דמוי בטון הוא המענה החיפשתם.

  • התחושה – רגילים להתהלך בבית יחפים? אל תשכחו לחשוב על מרקם החומר. ריצוף לבית במרקם לא נעים יכול להפוך לעוגמת נפש אמיתית, ומכיוון שתחושה היא עניין של טעם אישי, הבחירה היא לגמרי שלכם. זכרו רק שרצפה חלקלקה מדי עלולה להוות גורם למעידות, מה שחשוב במיוחד אם מתגורר בבית אדם מבוגר.
  • התחזוקה – רבים בוחרים ריצוף לבית משיקולים אסתטיים, כלומר "מה יפה בעיניי?" ולא מקדישים מספיק זמן למחשבה על התחזוקה שלו. מכיוון שרצפה היא אזור גדול שמתלכלך בקלות, קחו בחשבון את העובדה שתצטרכו לדאוג לנושא. חלק מהחומרים נשחקים בקלות, ישנם כאלה שמחייבים שימוש בחומרי ניקוי מסוימים, ויש גם חומרים שקשה מאוד לראות עליהם לכלוך. קבלו החלטה בהתאם לשקלול כל הגורמים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *